15/07/2024

ESSLINGEN – ORAS GERMAN PRIVIT DIN OCHII UNEI VASLUIENCE

2 min read

Aflat la 10 km de Stuttgart, orașul Esslingen m-a fascinat întotdeauna și continuă să mă fascineze prin cele 200 de case păstrate din epoca medievală, prin istoria lui și prin dragostea de viață a locuitorilor lui. Orășelul are o istorie de peste 1200 de ani. Numele vine de la cel al tribului băștinaș Ezzelinge. Existența așezării a fost atestată în anul 777, în actele unei mănăstiri de lângă Paris. Bunăstarea a venit abia în secolul 13 când construirea a două poduri peste râul Neckar a grăbit dezvoltarea orașului. Apare menționat ca oraș într-un document din anul 1219. Esslingen pe Neckar era un orășel liber, subordonat regelui. În anul1803 el intră în componența Wutembergului…Am ajuns la Esslingen sâmbătă seara pe o ploaie torențială, care nu s-a oprit toată noaptea. Iar duminica a venit cu soare și voie bună, și ne chema în oraș.
Am nimerit într-o agitație nemaipomenită: era un maraton pe o distanță de 20 de km, unde participau oameni de toate vârstele. Acesta era un motiv de veselie, de întâlnire. Sfârâiau grătarele, peste tot erau tarabe cu produse autohtone, iar formațiile de pop, rock, evoluau pe scenele improvizate, mărind gălăgia și agitația. Îmi place de nemți: în fiecare weekend găsesc prilej de petrecere și voie bună! După ce am traversat piata veche, am intrat la Muzeul orășenesc, care duminică avea intrate liberă. Aici am văzut exponate cuprinzând toată istoria orașului, unele chiar din anul 777. La parter am găsit peretele original al “casei galbene”- casă aceasta care adăpostește astăzi muzeul. Am aflat că, periodic, se fac diferite expoziții tematice, care atrag mulți vizitatori. Am mâncat o pizza la restaurantul aflat între cele două canale ale râului Neckar, numită Mica Veneție, ne-am plimbat și am admirat casele vechi , construite pe bârne și piatră, foarte bine conservate, care sunt și astăzi locuite.
Am nimerit odată la un Târg de Crăciun, unul dintre cele mai mari din Germania. Atunci am văzut câtă frumusețe pot avea obiceiurile străvechi ale diferitelor popoarele. Esslingenul are o mulțime de obiective turistice care merita vizitate. Mi se pare că am nimerit în altă epocă și chiar îmi place atmosfera de poveste și mister…