09/12/2024

Consumul produselor bio a început să crească și în România

2 min read

Produsele bio au devenit din ce în ce mai căutate, iar contextul pandemic a accelerat acest trend mai ales pentru marii retaileri, care au putut observa această creștere a consumului prin nevoia de a introduce mai multe produse bio la raft. În perioada pandemiei a crescut consumul de produse bio cu până la 50%, însă dinamica pozitivă a vânzărilor nu este legată doar de modificarea trendului de consum, ci și de evoluția numărului de articole disponibile la raft. Produsele bio sunt căutate iar contextul pandemic din ultimii doi ani a potențat acest trend ascendent. Fructele, legumele, lactatele sunt principalele categorii pe segmentul bio cumpărate de clienții marilor retaileri. Printre cele mai căutate produse bio din zona produselor ambalate sunt pastele, uleiul, biscuiții, cerealele, băuturile UHT, fructele confiate și alte articole din gama de produse de bază (făină, mălai, etc.). În ceea ce privește legumele și fructele, cele mai căutate sunt roșiile, castraveții și ardeii, respectiv merele, lămâile, bananele, avocado.
Pe categoria de mezeluri, cel mai bine au performat produsele de marcă proprie, în timp ce pe segmentul de lactate, produsele care au reprezentat un factor important de creștere sunt iaurtul natural și băuturile – lapte, iaurt de băut, kefir și băuturile vegetale. Dintre lactatele bio cu o creștere mai modestă pe parcursul ultimilor trei ani, am remarcat untul și brânzeturile proaspete.
In ceea ce privește mediul online a fost remarcat un apetit crescut pentru produse bio, îndeosebi prin programul Act for Good, lansat la începutul anului trecut. In doar un an, userii AFG au consumat 300 de tone de fructe și legume bio – adică 15 kg de fructe și legume bio pe cap de locuitor – 145.000 cofraje cu ouă bio, cât și 913.000 de iaurturi bio și 15 tone de carne bio.

Dorelian David

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.