Tue. Nov 30th, 2021

Apa se facturează la contorul de branșament

2 min read

Modul în care se face facturarea consumului de apă rămâne pe agenda consilierilor locali ai municipiului Vaslui. Pentru a se edifica cu privire la modul de întocmire al facturilor, aleșii locali l-au interpelat pe Romică Huhurez, directorul Aquavas – Sucursala Vaslui. La afirmațiile consilierilor privind încărcarea facturilor la consumatori, acesta a răspuns că apa potabilă se facturează la contorul de branșament, pentru ca apoi să se repartizeze pe fiecare apartament consumul care este în plus sau în minus.
SC Aquavas facturează la contorul de branșament, pentru ca apoi să repartizeze pe fiecare apartament ce este în plus sau în minus.
Facturarea la apă și canal se face conform Legii nr. 241 la contorul de branșament de la scara blocului. În partea de interior sunt locatarii care au contori în apartamente și fiecare declară indexul la societate sau la asociațiile de proprietari, care sunt cei îndreptățiți să verifice consumurile. Pentru a face verificări în interiorul apartamentelor trebuie să existe o colaborare între asociațiile de proprietari și operatorul de apă și canal. Mai mult, atunci când se fac verificările în subsolurile de la blocuri, în unele subsoluri nu se poate intra pentru că sunt încuiate. În astfel de situație, trebuie ca un reprezentant al scării de bloc să participe la acțiunea de verificare a instalațiilor. Contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare stabilește relațiile dintre utilizator și operator la punctul de delimitare între rețeaua interioară a utilizatorului aflată pe proprietatea acestuia (în gestionarea utilizatorilor) și rețeaua publică situată pe domeniul public (aflată în gestionarea SC Aquavas) punct de delimitare reprezentat de contorul de branșament. Astfel, facturarea consumului de apă se face prin raportare la prevederilor art.31. alin 7 pct. b din ”Legea serviciului de alimentare cu apă și de canalizare nr. 241/2006”, republicată, care stipulează în mod expres ”Principalele obligaţii ale operatorului în raport cu utilizatorii din condominiu în cazul încheierii de contracte individuale de furnizare/prestare a serviciului sunt: să asigure la branşamentul condominiului parametrii de calitate a apei potabile; să repartizeze pe fiecare unitate imobiliară consumul de apă înregistrat de contorul montat la branşamentul condominiului; diferenţa dintre consumul înregistrat de contorul de branşament şi suma consumurilor individuale se repartizează egal pe unitate imobiliară şi se facturează individual”.

Dorelian David

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes and modify by Boghiu Marius.