Thu. Jun 17th, 2021

Nu vom scăpa prea repede de drumurile de pământ

2 min read

Județul Vaslui mai are încă multe sute de kilometri de drumuri județene și comunale din pământ sau piatră. Problema este că pe lângă modernizarea drumurilor trebuie acordate anual fonduri și pentru întreținerea infrastructurii existente. În condițiile în care banii alocați de la bugetul național pentru întreținerea drumurilor sunt foarte puțini, fondurile europene reprezintă o sursă importantă de finanțare a investițiilor din domeniul infrastructurii.
Infrastructura rutieră din județul Vaslui este departe de standardele europene. Chiar dacă are un număr mare de drumuri în modernizare prin PNDL, fonduri locale sau proiecte europene, infrastructura rutieră este extrem de proastă. Situația drumurilor județene este următoarea: 345,9 kilometri cu beton asfaltic, 20,4 kilometri cu beton de ciment, 109,7 kilometri cu îmbrăcăminte asfaltică ușoară, 342 kilometri de drumuri pietruite și 121,9 kilometri de drumuri județene din pământ. Pentru anul 2021 CJ Vaslui a decis ca TVA pentru finanțarea cheltuielilor privind drumurile județene și comunale să fie repartizată în mod egal tuturor UAT-urilor (câte 10 mii lei). Excepție face UAT județul Vaslui, căre a primit 10.279 mii lei, ținându-se cont de cei peste 900 km de drumuri județene care trebuie întreținuți, reparați și deszăpeziți. Vasluiul este unul din județele Moldovei care a primit cele mai mici sume pentru reabilitarea infrastructurii rutiere. Pentru cheltuielile privind drumurile județene și comunale județul Vaslui a încasat de la bugetul național 15,8 milioane de lei. CJ Vaslui a demarat pregătirea documentației tehnico-economice a proiectului ”Axa rutieră strategică Sud-Vest a județului Vaslui”, în vederea obținerii de fonduri europene nerambursabile. Dacă va fi aprobat, proiectul va putea fi finanțat în noua perioada de programare 2021-2027. Lungimea totală a tronsoanelor de drum modernizat în cadrul proiectului este de 74,360 kilometri din care: tronson 1 (DJ 243A) – 31,993 kilometri; tronson 2 (DJ 243) – 42,367 kilometri. Investiția facilitează tranzitul populației din 9 UAT-uri din județul Vaslui, pe ruta Galați-Bacău, cu ocolirea municipiului Bârlad. La aceasta se adaugă și populația județelor învecinate care accesează drumul.
Grupul țintă al proiectului este format din 26.971 locuitori ai celor 9 comune traversate de traseul drumului strategic propus, din care: Pogana – 2.992 persoane, Ciocani – 1.638 persoane, Ivești – 2.409 persoane, Pogonești – 1.561 persoane, Tutova – 3.311 persoane, Pochidia – 1.629 persoane, Iana – 3.870 persoane, Puiești – 4.661 persoane, Dragomirești – 4.900 persoane. Printre categoriile de beneficiari se numără utilizatorii drumului strategic, agenții economici din zonă, locuitorii localităților deservite de drum, UAT-urile tranzitate.

Dorelian David

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes and modify by Boghiu Marius.