Un nou proiect de prevenire a abandonului școlar
2 min read
Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Vaslui a obținut o finanțare pentru proiectul de prevenire a abandonului școlar, intitulat ”t-EACH for all and EACH”, care se va derula pe parcursul anului viitor.
Obiectivul general al proiectului este de îmbunătățire a competențelor experților educaționali în domeniul prevenirii abandonului școlar, în vederea adaptării metodelor de lucru cu elevii aflați în situație de risc de abandon școlar.
Ca obiective specifice se are în vedere dezvoltarea de noi abilități de lucru cu elevii/copiii aflați în situație de risc de abandon școlar, pentru 2 profesori ai Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Vaslui la toate nivelurile educaționale, până în decembrie 2021. Dezvoltarea competențelor care au la bază principiul învățării aprofundate, realizarea de legături între subiecte și integrarea conceptelor, pentru un număr de 4 experți educaționali ai Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Vaslui, în vederea flexibilizării actului didactic, pentru lucrul cu elevii care se află în risc de abandon școlar, până în decembrie 2021; Dezvoltarea abilităților de transfer de competențe și cunoștințe dobândite la nivel internațional și sprijinirea schimbului de bunelor practici, în ceea ce privește activitățile de lucru cu elevii în risc de abandon școlar, în 6 școli din județul Vaslui, până în decembrie 2021.
Proiectul cuprinde 6 mobilități de formare, la care vor participa 6 experți educaționali ai CJRAE Vaslui.
Doi consilieri școlari vor participa la cursul „Diverse Society – Diverse Classroom”, susținut de Inter Cultural Iceland, în Islanda Borgarnes, în perioada 7 martie – 13 martie 2021 și 4 consilieri școlari vor participa la cursul „Cross-disciplinary teaching – a practical exploration”, susținut de NewSchool, în Norvegia, Oslo, în perioada 23 august – 25 august 2021.
Doi consilieri școlari vor aplica modelul gândirii critice și creative cu elevii lor de la clasă; vor implementa învățarea prin colaborare; vor învăța cum să creeze un mediu incluziv pentru elevii aflați în risc de abandon școlar și, de asemenea, vor aplica noi metode de predare și evaluare adaptate nivelului și nevoilor acestora. 120 de profesori din 6 școli considerate a avea un număr mare de elevi cu risc de abandon școlar vor beneficia de transferul de informații. De asemenea, 2400 de elevi în risc de abandon școlar vor beneficia de un stil de predare inovativ si adaptat caracteristicilor lor.
Dorelian David