Mon. Sep 21st, 2020

Drum care schimba soarta a peste 100.000 de vasluieni

2 min read

Utilaje de tot felul, zeci de autocamioane încărcate cu bitum sau betoane, sute de muncitori, șoferi sau ingineri, echipamente de ultimă generație. Este ceea ce se petrece în aceste zile pe drumul strategic al județului Vaslui, pe două din cele două tronsoane, câștigate la licitație de constructorii de la Soragmin.
Grupul de firme Transmir, din care face parte și firma Soragmin, lucrează în forță în aceste zile pe cele două tronsoane drumul strategic al județului Vaslui, cel care va străbate județul de la sud la nord. S-au turnat deja 14 km de asfalt pe transonul I, adică de la intersecția DE 581 spre comunele Alexandru Vlahuță și Poienești, în timp ce pe tronsonul II s-au turnat deja 6 km de asfalt, de la drumul național Vaslui-Roman, spre Bălteni-Sauca-Laza. Traseul drumului strategic Bârlad–Laza–Zăpodeni-Dănești-Codăești își are originea în Drumul European 581, pleacă de la Simila (comuna Zorleni), traversează jumătatea de vest a județului, intersectându-se cu DN 2F (Bacău-Vaslui), în apropierea localității Poienești, și cu DN 15D (Vaslui–Roman-Piatra Neamț) în apropierea localității Mărășeni (comuna Ștefan cel Mare) și se termină la intersecția cu DN 24 (Vaslui-Iași) în apropierea satului Codăești. Lucrarea a fost împărțită pe trei loturi, firma Soragmin câștigând licitațiile pe loturile 1 și 2, astfel:
Lotul 1 – situat între DE 581/DN 24 (loc. Simila) și DN 2F (loc. Poienești);
Lotul 2 – situat între DN 15D (loc. Bălteni) si DN 2F (loc. Laza).
Doar pe cele două loturi se vor investi peste 70 de milioane de lei, fără TVA, bani europeni, pentru a schimba din temelii viața a zeci de mii de familii din Zorleni, Băcani, Pogana, Alexandru Vlahuță, Poienești, Laza, Bălteni. Lucrările ar trebui să fie gata la jumătatea anului 2022 și nu ne îndoim că, cel puțin pe cele două tronsoane câștigate de Soragmin termenele vor fi respectate.
De la drumul european spre Băcani – chiar s-a trecut cu banda de asfalt de satul reședință – se vede o bandă de asfalt lină, de 14 km, netedă ca o autostradă, pe care se circulă foarte bine. Peste tot, de la Băcani spre Vlahuță, se refac sau se construiesc noi poduri, iar șantierul va avansa spre Florești și Poienești.

Dorelian David

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes and modify by Boghiu Marius.