AGENŢIA NAŢIONALĂ ANTIDROG CENTRUL DE PREVENIRE, EVALUARE SI CONSILIERE ANTIDROG VASLUI COMUNICAT DE PRESĂ 31 MAI – ZIUA MONDIALĂ FĂRĂ TUTUN –
2 min read
Agenţia Naţională Antidrog (ANA) prin Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Vaslui, se alătură Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) pentru marcarea Zilei Mondiale fără Tutun (31 mai), prin organizarea la nivel judeţean a unor activităţi de informare, educare si constientizare, in mediul online, prin intermediul platformelor educationale.Având ca temă #TobaccoExposed, campania globală din acest an îşi propune să prevină consumul de tutun și nicotină, prin protejarea tinerilor de influența industriei tutunului și prin demontarea miturilor și expunerea tacticilor de manipulare utilizate de această industrie. Astfel, scopul campaniei OMS de anul acesta este să informeze tinerii cu privire la tehnicile folosite de industria tutunului pentru a încuraja dependența de tutun și de produse pe bază de nicotină, în rândul generației actuale și a celei viitoare.Un rol important în această campanie le revine influenceri-lor – persoane publice din diverse domenii, inclusiv din social media -, care pot proteja tinerii, prin implicarea lor în acţiunile de prevenire şi descurajare a consumului de tutun.OMS face apel ca toți tinerii să se alăture acestei lupte, pentru a deveni o generație fără tutun!***Mesaje cheie: • În contextul actual al pandemiei COV-SARS-2, studiile realizate arată că fumătorii prezintă un risc semnificativ mai mare de a contracta o formă severă de coronavirus. • Produsele de tutun ucid mai bine de 8 milioane de oameni în fiecare an. • Tacticile utilizate de industriile de tutun pentru a-și comercializa produsele în rândul copiilor și adolescenților includ:

peste 15,000 de arome, dintre care cea mai mare parte sunt atractive pentru copii și adolescenți

influencerii din social media și marketing

evenimente și petreceri sponsorizate

burse școlare

design atractiv

plasare de produse în emisiunile de divertisment

mostre gratuite de produs

ţigaretele comercializate la bucată, care fac dependența mai accesibilă

comercializarea de produse la nivelul ochilor copiilor

plasarea de produse și publicitate în apropierea școlilor