Thu. Apr 2nd, 2020

Comunicat de presa de la AJOFM Vaslui

3 min read
Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Acordarea șomajului tehnic conform O.U.G. nr.30/2020

Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Vaslui face cunoscut ca, in temeiul O.U.G. nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-Cov-2, în timpul stării de urgență (16 martie – 16 aprilie), pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, in conformitate cu dispozitiile art. 52, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, salariații vor beneficia de o indemnizație suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj.
Nivelul indemnizației va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
De aceste prevederi urmează să beneficieze salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții:
a) întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și dețin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situații de urgență conform metodologiei aprobată prin ordin.
b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor.
Angajatorii pot beneficia de plata indemnizației prevăzută pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe.
Etapele pe care angajatorii le vor parcurge pentru a putea solicita indemnizatia pentru suspendarea temporara
Etapa 1 – suspendarea contractelor individuale de munca ale salariatilor in conformitate cu dispozitiile art. 52, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii (emitere decizii si operarea acestora in REVISAL);

Etapa 2 – obtinerea Certificatului de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri pentru angajatorii mentionati la art. XI, alin. (2), lit.a) din O.U.G. nr. 30/2020
sau Declaratie pe propria raspundere a administratorului din care sa reiasa faptul ca, angajatorul inregistreaza o DIMINUARE A INCASARILOR din luna anterioara depunerii declaratiei, cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada 01.01.2020 – 29.02.2020 si nu are capacitatea financiara pentru a plati toti salariatii, pentru angajatorii mentionati la art. XI, alin. (2), lit.b) din O.U.G. nr. 30/2020 (pe baza analizei financiare interne a angajatorului)
Etapa 3 – solicitarea indemnizatiei pentru somaj tehnic prin depunerea la AJOFM Vaslui a urmatoarelor documente:
angajatorii mentionati la art. XI, alin. (2), lit.a) din O.U.G. nr. 30/2020 angajatorii mentionati la art. XI, alin. (2), lit.b) din O.U.G. nr. 30/2020
A) 1) Certificatul de Situatie de urgenta
2) Cerere (anexa 1 – OUG 30/2020)
3) Tabel nominal (anexa 2 – OUG 30/2020)

B) 1) Declaratie pe propria raspundere a administratorului (Ordin Presedinte ANOFM)
2) Cerere (anexa 1 – OUG 30/2020)
3) Tabel nominal (anexa 2 – OUG 30/2020)
Documentele mentionate mai sus se vor depune in format electronic la adresa de e-mail: vaslui@anofm.gov.ro
Documentele se depun incepand cu data de 01 Aprilie 2020 pentru perioada 16 – 31 Martie 2020 si cu 01 Mai 2020 pentru perioada 01-16 Aprilie 2020
Corespondenta niveluri de calificare in vederea completarii tabelului nominal (anexa 2)
• ISCED 0 – Educaţia timpurie
• ISCED 1 – Învăţământ primar
• ISCED 2 – Învăţământ gimnazial
• ISCED 3 – Învăţământ liceal
• ISCED 4 – Învăţământ postliceal Învăţământ superior
• ISCED 5 – Învăţământ superior de scurtă durată
• ISCED 6 – Licenţă sau nivel echivalent
• ISCED 7 – Master sau nivel echivalent
• ISCED 8 – Doctorat sau nivel echivalent

Pentru informatii suplimentare puteti suna la 0733.975.397, 0752.081.397 sau Call center: 021/4444-000
De asemenea textul integral al Ordonanței poate fi consultat pe site-ul AJOFM VASLUI.

Este posibil ca imaginea să conţină: text

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes and modify by Boghiu Marius.